Mozgásra teremtettünk, nem ülésre!

Irodistából edző

Karrierváltás túl a Negyvenen

Biológia Tanári -> HR postgrad -> jó angol nyelvtudás -> multi cégnél HR 14 év + 2 gyerkőc. Egyenes út az edzősködéshez! Vagy nem? :) 

Megszereztem a Strong First level 1 edzői diplomát, majd a Ground Force Movement Instruktori végzettséget és az FMS (Functional Movement Screening) szakértői diplomát, majd sikeresen vizsgáztam a Thor Gym Funkcionális Edző képzésén (Thor FMT). Az OKJ-és Sportoktatói oklevelet még az egyetem alatt megszereztem.

Továbbá edzés programozást és SMR (önmasszázs metodológia) kurzusokon is részt vettem és megtanultam a legalapvetőbb technikákat az SMR henger és labda használatával.

Miért kéne rendszeresen edzeni?

Mert biológiailag a mozgásra vagyunk teremtve. Amit nem használunk, visszafejlődik, elgyengül, hosszútávon 'elhal'. Nagyon sok esetben a civilizációs betegségeink erre vezethetők vissza: Csökkent stressz tűrés, rossz testtartás, elhízás, ízületi degeneráció, valamint korai öregedés (Csontritkulás, reuma, izomleépülés (sarcopenia), 2-es típusú cukorbetegség, vagy ennek korai stádiuma, az inzulin rezisztencia is megdöbbentően gyakori fiatalok körében)

Ha rendszeresen és fokozatosan terheljük szervezetünket, izmainkat, az inakat, csontokat, keringést, akkor azok igyekeznek alkalmazkodni és az izmok növekedéssel és erősödéssel, az inak ellenállóbbá válással, a csontok szerkezete pedig szintén a terhelésnek megfelelően "csontsűrűsödéssel" válaszol. A keringés felpörgetésével több tápanyag és oxigén jut a szervekhez, és az idegrendszer valamint a hormonrendszer is alkalmazkodik a fizikai terhelésnek megfelelően. Ezáltal a mindennapi életben váratlanul érkező stresszre is készek leszünk megfelelőképpen reagálni csökkentve ezzel a stressz okozta betegségek kialakulásának lehetőségét.